בוקר טוב, חג פורים היום, חגיגות סופו של המן הרשע וגם הסוף למניפולציות.
ואצלי גם סיפור מגילת אסתר מזכיר לי את גוגל ואת הדברים שלפעמים בעלי עסקים עושים באתר שלהם בטעות ואח”כ גורמים לכך שהם בעצם “מסומנים” על ידי גוגל כמניפולטיביים ונענשים על כך (בעיטה קלה לעולם אחר, מעבר לתוצאות החיפוש).
היום נדבר על קישורים ועל פעולה מסוימת שהייתה רווחת מאוד בשנים הקודמות וגוגל בשנה האחרונה החליטו לשים לה סוף!
קישורים שבעל העסק דואג להכניס מאתרים זרים בחו”ל, אבל לא סתם אתרים, אתרים ממש ממש לא קשורים.
קישורים כאלה פשוט הורסים גם את כל הפעולות האיכותיות שעשיתם במסגרת קידום בגוגל.
בואו ניקח דוגמא –
נניח ואני עסק ישראלי לריצוף באריחי קרמיקה. הלקוחות שלי נמצאים בארץ בלבד.
ונניח שיש לי חבר טוב שגר בצרפת, וגם לו יש אתר אינטרנט כי יש לו חברת שליחויות.
בגלל שאנחנו כאלה חברים טובים ביקשתי ממנו להוסיף קישור מהאתר היפה שלו בצרפת אל האתר שלי (כי ידוע לי שקישורים אל האתר שלי זה טוב ועוזר לקידום בגוגל).
(דרך אגב, אם גם שילמתם ל”חבר” הזה עבור הקישור, זה עוד יותר גרוע…)
אז בואו נדמיין איך זה נראה –
בתחתית האתר הצרפתי יש שורות שורות של קישורים (בצרפתית כמובן) עם ביטויים שכל הקלקה עליהם מובילה את הגולש או לעמוד בתוך האתר או לאתרים אחרים.
פתאום, כך סתם, מופיע לו בגאווה ביטוי בעברית, “אריחי קרמיקה”!
מה התוצאה? נו, אותה בעיטה קלה…
למה?
2 דברים –
- אתר שעוסק כולו בחברת השליחויות הצרפתית, שירותי חברת השליחויות, אודות החברה, מיקום החברה וכו’, לא קשור אפילו במעט לאריחי קרמיקה. במסגרת השינויים שבוצעו בגוגל אנחנו יודעים היום שלהוציא קישורים מאתרים אחרים אל האתר שלנו כאשר אותם אתרים חיצוניים אינם עוסקים בתחום שלנו, הוא מעשה שממש לא עוזר לנו. לדוגמא- אם אפשרו לכם לפרסם מאמר אורח בתוך אתר של פרחים, לכתוב מאמר על פרחים, לשלב במאמר הזה את המילה קרמיקה ולקשר דרך המילה הזו אל האתר שלכם? אל תחשבו על זה..קישורים אל האתר שלכם צריכים תמיד לצאת מתוך תוכן רלבנטי! רלבנטי לאתר שלכם! אין כל הגיון לקשר מאתר פרחים לאתר אריחי קרמיקה. כי גם גוגל יבין שמשהו עקום פה.
- נחזור לבעל העסק של אריחי הקרמיקה. אמרנו שכל הלקוחות שלו נמצאים כאן בארץ. אם כך, איך יכול להיות הגיוני שאותו אתר צרפתי יחשוב לקשר אל עסק שכל לקוחותיו יושבים בישראל ולא בצרפת? מה לגולשים הצרפתיים ולאתר הישראלי? מה תיתן להם ההקלקה על הקישור הזה? סתם. תסכול.
אז בואו נסכם את העניין.
כמו שלא כדאי להביא את הלקוחות שלנו לתסכול, גם גוגל לא אוהב להיות מתוסכל.
אתרים בחו”ל שהתוכן שלהם לא קשור בשום צורה לאתר שלכם – הם מחוץ לתחום!
שוב אנחנו חוזרים למסקנה שהכל צריך להיות הגיוני!
אם זה לא הגיוני ונראה מאולץ… אל תתפלאו שגוגל יאלץ אתכם לעזוב את תוצאות החיפוש.
בברכת חג שמח!
אם אתם רוצים לדעת איך כן לקדם אתר בגוגל – הקליקו כאן.
אפרת שלום,
אשמח אם תוכלי לעזור לי, לא מזמן פתחתי בלוג בגוגל ומשום מה התגובות שאנשים כותבים לי לא עולים ולא נראים.
מה אני עושה לא תקין אל לא עושה בגדי שאני אראה.
תודה ושיהיה לך שבוע טוב.
אושרת
הי אושרת, אני לא מכירה את מערכת התגובות של בלוגר,
ייתכן שאת צריכה להכנס למערכת ולאשר את התגובות כדי שהן יופיעו, בכל מקרה תמיד אפשר לחפש בגוגל מדריכים לגבי אופן השימוש בבלוג שלהם .
שבוע טוב.