נתחיל עם שיתוף מחדר העבודה הפרטי שלי-
לפעמים קורה לי שאני רוצה לסיים איזה שהוא פרויקט גדול או משהו שמצריך ממני חשיבה ממושכת וריכוז ואז,
כשאני ממש באמצע ומתקדמת- באורח פלא, היד שלי משוטטת לעכבר ועוברת שוב למיילים…
מכירים את התחושה הזו שיש לכם משהו שדורש ממכם ריכוז ואתם יודעים שתצטרכו להתעמק אז אתם פשוט דוחים ודוחים?
ככה אני שומעת מהרבה בעלי אתרים שכל פעם שהם שומעים “פנדה” (ועוד ביטויים שונים מעולם קידום האתרים.. לא הכוונה כאן היא לא לחיית “המחמד”) מתחיל להיות להם מן רעש רקע בראש והם לא שומעים יותר כלום (ואז חושבים “טוב, יום אחד יהיה לי זמן לזה פשוט לא עכשיו”).
אז החלטתי לעזור להפסיק את רעשי הרקע האלה ולהביא לכם תמצות של עיקרי הדברים ממש בפשטות, כך לא תצטרכו לקרוא מאמרים ארוכים ומייגעים שממילא אין לכם זמן להשקיע בהם (וגם תפסיקו לדחות).
אז הנה סדרת הטיפים שתעשה לכם סדר ותיידד אתכם עם פנדה “בחביבות”.
בשורה אחת, מי זה פנדה? עדכון שגוגל עשו בדרך שבה הם מודדים את איכות האתרים והעדכון הזה השפיע על תוצאות החיפוש וכתוצאה מכך הרבה אתרים “נפגעו” וירדו אל עבר עמודים רחוקים בתוצאות.
כל זאת החל מחודש פברואר 2012.
על מה להקפיד בהכנסת דפי תוכן לאתר שלכם לפי גוגל פנדה
בודקים באתר אם יש לי דפים שהם ריקים או כמעט ריקים.
מהם דפים ריקים? הנה 2 דוגמאות –
1. אנחנו בתהליך בניית אתר באינטרנט והחלטנו כבר איך האתר שלנו ייראה וסידרנו את התפריטים יפה יפה, הכנסנו בתפריטים את הביטויים שהחלטנו עליהם, הוספנו עיצוב גרפי ואפילו כתבנו דף בית אבל לא סיימנו לכתוב את כל התוכן לאתר (התוכן של הדפים שאליהם מפנים הטאבים, או הקטגוריות, שבתפריט של האתר).
לפעמים זה בא לידי ביטוי כאשר מקליקים על התפריט ומגיעים לדף ריק שרשום בו – “האתר בבניה”/ “העמוד יעלה בקרוב”.
יכול להיות גם שזה דף שהיה שם חומר על סדנה שהיתה לכם והיא כבר לא קיימת ורשמתם – “הסדנה נגמרה”/ “המוצר אזל מהמלאי”.
2. דפים שאין בהם תוכן אלא רק קישור/ קישורים לעמודים אחרים (לעמודים נוספים באתר או החוצה).
למה זה משנה שיש לנו עמודים כאלו? תחשבו כמו הגולש. כשאתם נכנסים לאתר ומקליקים על דפים שאין בהם כלום וצריכים לחזור אחורה, זה מעצבן כי בזבזו לכם את הזמן.
אותו הדבר גוגל – אם הבאתם אותו לסרוק את האתר שלכם ונתתם לו לסרוק עמודים ריקים הוא ממש לא יעריך את זה.
מה עושים אם כבר יש לי עמודים כאלו באתר? יושבים וכותבים, ממלאים אותם בתוכן שהלקוח שלכם יעריך.
והנה בקלילות עברנו את הטיפ הראשון.
בפוסט הבא נעבור אל הטיפ השני ונמשיך להתיידד עם פנדה בלי לשבור את הראש.
כתיבת תגובה