אצל כל בעל עסק קטן מגיע הרגע שבו הוא מחליט שהגיע הזמן. הזמן לקחת את העסק שלו צעד אחד גדול קדימה. גם אם לעסק יש כבר מאגר קבוע של לקוחות והשיווק מתבצע במספר צינורות כמו חלוקת פלאיירים, מתן הנחות, שיווק מפה לאוזן וכדומה, כל בעל עסק יודע שאפשר להגיע למספר רב בהרבה של לקוחות פוטנציאליים על ידי שימוש באמצעי השיווק הרבים הקיימים באינטרנט.
הבעיה העיקרית ממנה סובלים בעלי עסקים שרוצים להקים אתר לעסק שלהם, היא חוסר הידיעה מה סדר השלבים הנכון להקמת אתר כמו גם הצפה של מונחים חדשים הקשורים בעולם הקמת האתרים והקידום והצעות מחיר יקרות מדי לכיסו של בעל העסק. כל אלו מביאים לעיתים את בעל העסק למצב של בלבול ואף לחוסר עשייה בסופו של דבר.
אפיון האתר, במילים פשוטות, הוא תכנון של מבנה האתר שלכם ולא, אין המדובר כאן בעיצוב.
התכנון מראה את סרגלי הכלים שלכם, את הזרימה הנכונה של התוכן באתר (איזה דף באתר יקשר לאיזה דף) את קביעת הקטגוריות ומיקומן, את מראה דף הבית ועוד.
אז בואו נראה מה אפיון אתר נותן לנו ולמה כל עסק צריך את זה-
- הגדרת המטרה העיקרית של האתר – קביעת המטרה העיקרית של האתר היא השלב הראשון וההכרחי כדי לבצע אפיון אתר בצורה נכונה. תבנית ותוכן המתאימים למיקוד העסקי שלכם יכוונו ויניעו את הגולש אל עבר הפעולות אותן הוא מתבקש לבצע באתר שלכם וזאת בצורה האופטימלית.
- מחקר מילות מפתח – המחקר מניב את הביטויים שכדאי לכם לקדם דרך אתר האינטרנט כדי לעלות בתוצאות החיפוש מהר יותר. בנוסף, תהליך חיפוש מילות מפתח שבוצע כהלכה מאפשר בניית אשכולות ביטויים אשר נדרשים לצורך תכנון הקטגוריות ותתי הקטגוריות באתר שלכם.
- מבנה היררכי באתר – היררכיה זו, אשר נבנית כאמור לאחר מחקר מילות מפתח, מסייעת לגולש למצוא בקלות את המידע אותו הוא חיפש ומקלה על סריקת האתר על ידי גוגל. מאחר וגוגל “אוהב” לקדם אתרים היררכיים, תוכלו להתקדם בתוצאות החיפוש מהר יותר מאתרים בהם אין מבנה מסודר של תוכן.
- תוכן מותאם ללקוחות שלך – לאחר שמתבצע תהליך אפיון אתר ונקבע קהל היעד, ניתן לכתוב את התוכן המתאים ביותר ללקוחות הפוטנציאליים אשר יבקרו באתר. כתיבה כללית מדי אשר פונה כביכול ל’כולם’ לא רק שאינה תורמת אלא אף מורידה מיכולת השכנוע שלכם ומהסיכוי לתפוס את עינו של הלקוח ולעורר בו עניין.
- לדעת איך ממשיכים מכאן – האפיון מייצר תכנית מסודרת לעדכון תוכן האתר בהמשך. תכנון ייצור התוכן העתידי חשוב כדי לדעת מהם הנושאים שמומלץ לכתוב עליהם כך שתוכלו להמשיך ולהתקדם במנועי החיפוש ולעניין את הלקוחות שלכם גם יחד.
אפיון אתר ויציקת התוכן הנכון אליו היא הנוסחה הטובה ביותר למשיכת גולשים אל האתר ולהפיכתם המהירה מגולשים ללקוחות.
האם כבר קראתם את הדו”ח החינמי שמגלה לכם איך לתכנן את אתר העסק כך שיתאים לקידום במנועי חיפוש?