הכותבת, אפרת רוזנבוים, היא מומחית בקידום אתרים ותכנון אתרים לקידום אופטימלי בתוצאות החיפוש הטבעיות של גוגל.
הרגע שבו אתם מחליטים שהגיע הזמן להקים אתר לעסק שלכם הוא רגע חשוב מאוד לקידום העסק שלכם.
עם זאת, הרגע הזה גם יכול להיות מאוד מבלבל כי אתם מבינים שאין לכן מושג איך צריך להיראות אתר עסק, מה הוא צריך לשדר בדיוק ובכלל מאילו “קירות” צריך לבנות אותו.
כדאי מאוד לדעת שבניית אתר קצת דומה לבנייה של בית. לא רק התוצאה החיצונית חשובה, אלא חשוב יותר מכך, מהי התשתית שעליה נבנה האתר הזה ובמה הוא יכול לשמש אותנו לאחר הקמתו. בדיוק כמו שתעדיפו לבנות אתר מבלוקים ולא מגבס, ותרצו לתכנן את כל החדרים החשובים שירכיבו את הבית הזה, כך תרצו לתכנן את אתר העסק שלכם שגם ישרת אתכם, יעבוד עבור העסק שלכם וימשוך אליכם לקוחות חדשים כל הזמן!
בניית אתרים באינטרנט שתכלול את כל המרכיבים הבאים, תהיה בעלת ערך גדול מאוד כשתחליטו על הקמת אתר לעסק שלכם –
1. בניית אתר במערכת קוד פתוח – מערכת שמתעדכנת בצורה תמידית לאור מספר עצום של מפתחים שעובדים על שדרוגים למערכת מדי יום ומתאימים אותה בצורה אופטימלית לשימוש בעל האתר (כמו וורדפרס או ג’ומלה).
בניית אתר באינטרנט בקוד פתוח גם מאפשרת ליצור אתר מודולרי, שאפשר להרכיב עליו תמיד תוספות, לשנות את המבנה, להחליף גרפיקה וכו’ והכל בקלות ומבלי שנצטרך לזרוק את האתר לפח ולהתחיל הכל מחדש.
2. מערכת ניהול תוכן שתהיה לכם שליטה עליה –בניית אתרים באינטרנט שיש להם מערכות ניהול ייחודיות שנבנו על ידי חברת הקמת אתרים זו או אחרת לעולם לא יהיו גמישות מספיק כמו אתרים עם קוד פתוח. חשוב שתוכלו לעבוד בצורה שוטפת לבד, להעלות תכנים, תמונות, וידאו ועוד מבלי לשלם לבונה האתרים על כל פעולה.
3. תבנית איכותית לאתר שתכלול את ההגנה שאתר צריך מפני פריצות, שתכלול פונקציונאליות מרבית לכל דבר שתרצו להעלות באתר, עיצוב ועוד (ולא, תבנית כזו אף פעם לא תהיה תבנית חינמית!).
4. תוכן איכותי באתר – תוכן יכול להיות טקסט שכתבתם, תמונות, וידאו, קבצי אודיו, כל דבר שיכול לתת ללקוח החדש שנכנס לאתר איזו שהיא תועלת, ושימו לב, לא אמרנו מידע על העסק שלכם, כמובן שגם לזה יש מקום באתר, אבל הדבר הראשון שצריך להיות באתר זה תוכן שמשרת את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. תחשבו קודם כל איך אתם יכולים לעזור להם במקום איך אתם מספרים על העסק שלכם.
5. עיצוב גרפי שיווקי – מה זה אומר? עיצוב גרפי שבאמת עובד בשבילכם. שימו לב. שגרפיקה באתר אינטרנט לא נועדה רק בשביל שהאתר יהיה יפה!! היא נועדה בשביל להשיג משהו. המשהו הזה זה להניע את הגולש שנכנס לאתר שלכם לעשות משהו שרציתם שהוא יעשה-
בעזרת גרפיקה נכונה אנחנו יכולים לכוון את הגולש לכיוון ריבוע רשימת התפוצה באתר למשל.
כשהוא נמצא בתוך דף מכירה אנחנו יכולים לכוון אותו לכיוון כפתור הרכישה
אנחנו צריכים לשים לב לשימוש בצבעים נכונים שמתאימים לעיסוק שלנו
לשימוש בצבעים שידוע שהם מניעים לפעולה ולא “מרדימים” את הלקוח או אפילו נותנים לו הרגשה של אזהרה.
בניית אתרים באינטרנט שהם פשוט יפהפיים מבלי שניתנה תשומת לב לשיווק השירות שלכם, יישארו רק כתובת על כרטיס ביקור.
6. והכי הכי חשוב!! אנחנו צריכים לתכנן ולבנות את כל האתר כך שיתאים לקידום בגוגל! מה זה אומר?
שיהיו באתר מילות מפתח, שמילות המפתח יוטמעו באתר בצורה נכונה, שלכל האתר תהיה אופטימיזציה למנועי חיפוש. בשביל מה זה טוב? כדי שגוגל יבין אילו מילות מפתח הן הביטויים העיקריים באתר וכדי שהלקוחות שמחפשים את הביטויים הללו בגוגל גם יגיעו קודם לאתר שלכם לפני שהם מגיעים לאתר של המתחרים!