זהו ערב חג.
הלחץ גובר לסיים הרבה דברים.
רק יצאנו מחופש, ניסינו להכנס לשגרה, וכבר נכנסים לחופש שני.
אז אני החלטתי שלקראת החג אני לא שולחת מדריך שלם.
וגם לא שולחת הרצאה ארוכה שלא תדעו איפה להכניס אותה בין כל הארוחות.
החלטתי לתת לך טיפ אחד בלבד, אבל חשוב ומהותי.
אבל לא סתם טיפ, טיפ שיוריד לך מעמסה כבדה בקידום האתר שלך!
אז למי שעוד לא חווה את המעמסה הזו, בואו נפתח את זה.
כדי להזיז את האתר בתוצאות החיפוש אל העמוד הראשון, מה שנקרא לעשות קידום בגוגל, היה צריך מאז ומעולם לעשות 2 דברים חשובים –
להשקיע באתר עצמו (מבנה ותוכן) ולהשקיע בקישורים חיצוניים.
מהרבה שיחות עם לקוחות, אני יודעת שהחלק של להכניס קישורים ממקומות שונים באינטרנט שיפנו אל האתר שלנו – זה החלק הקשה יותר וגם המעיק ביותר.
אז היום אני הולכת להוריד לך את המעמסה הזו מהראש –
בעבר, החלק העיקרי והמשפיע ביותר בקידום האתר שלך היה ביצוע הקישורים הללו. כמה שיותר היה יותר טוב.
לאט לאט התחיל לתפוס את מקומו גם החלק הראשון – החלק של בניית תשתית נכונה לאתר וכתיבת התוכן בצורה איכותית ובעלת הערך ללקוח.
וכעת? אני שמחה לבשר לך שההשקעה באתר שלך שיהיה אתר בעל תוכן איכותי, מקורי ונותן ערך ושיהיה עם מבנה אופטימלי לקידום (שידבר “בחופשיות” עם גוגל) הוא החלק העיקרי בקידום האתר!
קידום אתרים היום מורכב גם מבדיקה של תשתית האתר – הנה 5 דברים שכדאי לבדוק באתר שלכם כשמבצעים קידום בגוגל.
מה זה אומר?
שאפשר פשוט לשבת ולכתוב תוכן מעניין לאתר שלכם ואין צורך כל היום לשוטט בפורומים ובאתרי מאמרים ולנסות לשים קישור ואז לראות שמחקו אתכם. וגם אין לשלם לכל מני אינדקסים שפעם רשמו את האתר שלכם ואמרו לכם ש”הם כבר עושים את הקידום..”
אפשר להישאר יותר “בבית”, בתוך האתר שלכם, לשפץ, לסדר ולהוסיף תוכן חדש ומעניין על המדפים שימשכו את הגולשים להיכנס כל הזמן אל האתר.
אילו שיפוצים אפשר לעשות למשל?
- להסתכל על התפריטים באתר שלכם – אם הם עמוסים בדברים שכבר לא ממש חשובים – תורידו.
- תכתבו משהו חדש ומעניין ותוסיפו אותו לבלוג.
- אם עדיין אין בלוג בתוך האתר – תפנו למתכנת ותבקשו ממנו לפתוח לכם.
- אם קיבלתם לאחרונה המלצות חדשות מלקוחות – תעלו אותם אל האתר.
- תבדקו אם המאמרים החשובים והמעניינים שלכם גם מניעים בסוף את הגולשים לפעולה – כלומרלקריאה של מאמר נוסף באתר בנושא רלוונטי, להורדה של מדריך או ליצירת קשר.
- תבדקו אם יש דפים עם מעט מאוד טקסט ותעדכנו אותם ותוסיפו להם תוכן רלוונטי.
- תבדקו אם יש דפים שיש בהם תוכן לא מעודכן (תאריכי סדנאות שעברו, מוצרים שכבר אין במלאי, חדשות רצות שלא עודכנו כבר חצי שנה).
- ותבדקו שכל הקישורים שנמצאים באתר שלכם באמת עובדים – כשמקליקים על הקישור הגולש באמת עובר לדף הרלוונטי ולא לדף שגיאה.
- תבדקו אם כפתורי השיתוף החברתיים שלכם באמת עובדים (כן גם אם הם עבדו בעבר, זה לא אומר שלא היתה מאז תקלה בדרך..)
אבל עם כל זה, אני רוצה להבהיר 2 דברים מאוד חשובים-
- הקישורים לא נעלמו מהעולם. כן יש להם בהחלט עדיין השפעה. אך מה שחשוב לזכור הוא שההשפעה שלהם על תזוזת האתר שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל היא קטנה יותר מבעבר.אז תמשיכו גם לקשר אל האתר שלכם, אבל רק מאתרים שבאמת בחרתם בקפידה וגם לא בצורה המונית.
- ככל שהאתר שלכם יהיה אתר יותר “חזק” מבחינת התוכן שלו ומבחינת המבנה שלו – ככה תייתרו עוד יותר את הצורך ביצירת קישורים חדשים אל האתר שלכם.
כדי להגיע לעמוד הראשון בגוגל עוד השנה
צריך לדעת את הדרך הכי יעילה והכי נכונה להגיע לשם
(כן מה שהיה קיים עד לא מזמן כבר לא תקף ואפילו נענשים על כך…)
הקורס המלא לעסקים שיביא אתכם לעמוד ה -1 בגוגל בתחומים תחרותיים – הפעולות המשפיעות ביותר על קידום האתר ב- 2016
כל הפרטים כאן.
אני רוצה לאחל לך שנה טובה ופוריה
ושבאתר שלך יהיו כל הזמן מבקרים חדשים שיטיילו באתר, יקראו את התוכן וגם ירימו טלפון!
שלך
אפרת
תודה אפרת! טיפ מעולה וחשוב.
עד היום מבקשים ממני החלפת קישורים, רוצים להכניס את הקישור שלי בדפים עם 100 קישורים אחרים.
עשית כאן עבודה נהדרת כי הכנסת קישור בכזה מצב יכול להפיל את כל עבודות הקידום של האתר.
שנה טובה (וטוב שלא שלחת עוד מדריך שלא ניתן לקרא בתקופה זו!)
הי רותי, תודה רבה. אכן לקבל קישור מדף שמלא בקישורים לא רק שלא עוזר בכלל אלא זו פעולה שממש הורסת. שנה טובה וחג שמח.
אוווו ברוך השם, ירדה לי אבן מהלב.
זה מעיק עלי הרבה זמן וגורם להרבה רגשות אשם שלא קידמתי את נושא הקישורים.
שמחתי להבין שזה לא הכייי חשוב.
ד”א בזכות הבניה הנכונה של תשתית האתר (על ידך, אפרת..)
אכן האתר נמצא גבוה גם בלי זה. תודה!
הי חוה, אכן תיארתי לעצמי שזה משהו בסגנון “אבן שיושבת על הלב”, זה רק מוכיח שכל עולם קידום האתרים שם דגש יותר ויותר על ערך. מאוד שמחה לשמוע על המיקום הגבוה בתוצאות:) שנה טובה!