מתחילים את צעדיכם הראשונים בכתיבת מאמרים באינטרנט? יש לכם אתר ואתם רוצים לכתוב את התוכן באופן עצמאי ולקדם את האתר בתוצאות החיפוש? כתיבת תוכן שתהיה לוגית, מעניינת ומרתקת את הגולש וגם בסופו של דבר מתאימה לגוגל ולמילות המפתח שמצאתם, יכולה לעיתים להיות אתגר.
זריקת רעיונות ופיתוח שלהם, ללא תכנית מתאימה, הם מתכון בטוח לדף מלא בתוכן לא ברור שאין לו כל מטרה ובסופו של דבר גם לא נותן שום ערך לגולש. כתיבה לאינטרנט שהיא איכותית וממוקדת, מתחשבת קודם כל בהעדפות הגולש, וזאת לפני התאמת התוכן לכללי קידום אתרים.
כשמתכננים איך לכתוב מאמר לאתר – השלב הראשון והחשוב ביותר שכדאי לתת עליו את הדעת הוא ניסוח הכותרת.
כבר דובר רבות על היתרון העצם שטמון בניסוח כותרת שיווקית ועל הנעת הגולש לקרוא את המאמר כתוצאה מהכותרת שבחרתם.
הפעם נדבר על יתרון גדול אחר שבניסוח כותרת ממוקדת – הפיכת תהליך כתיבת המאמר לקל ויעיל וזאת על ידי בניית תשתית מוכנה מראש למאמר שאתם הולכים לכתוב.
כאשר אתם מנסחים את הערך המדויק שאתם הולכים לתת לגולש במאמר הזה (על ידי כותרת מדויקת ובעלת משמעות) , אתם בעצם יוצרים תבנית מוכנה למאמר. התבנית מקלה עליכם את סדר כתיבת התוכן ואת השלבים הנכונים הנדרשים בו.
והנה דוגמא: איך לכתוב מאמר עבור מילת המפתח “ביטוח רכב” –
אם היינו בוחרים בכותרת “ביטוח רכב”, כותרת עמומה, רחבה וחסרת כל כוונה, לא היינו יודעים כיצד להתחיל ומהי הדרך הנכונה לפתח את המאמר כי הרי נושא ביטוח הרכב, כמו כל נושא שתבחרו בעצם, הוא גדול ויכול להכיל מספר בלתי מוגבל של נושאים.
אם לעומת זאת, תנסחו כותרת שמבטיחה כלי ממוקד לגולש, תדעו לבנות את המאמר סביבו בייתר קלות. כותרת לדוגמא – “ביטוח רכב – 5 תנאים שלא תרצו לפספס בפוליסה הבאה שלכם” – מכותרת כזו תוכלו לבנות הקדמה ו- 5 תנאים בקלות ובמהירות – מה גם שהגולש לא ירצה לפספס את המאמר שלכם.
איך בוחרים את הכותרת הנכונה ביותר?
כדי לבחור את הכותרת האופטימלית מתוך שלל הרעיונות שעולים בראשכם, חישבו איך לכתוב מאמר שבאמת ידבר אל הלקוח שלכם – נסו לחשוב בנעליו של הלקוח – אם הייתם במקומו, מה הדבר הכי חשוב שהייתם רוצים לדעת? ועכשיו? ובחרו קודם כל את הכותרת המשמעותית ביותר עבורו.
כתיבת תוכן לאתרים דורשת קודם כל מיקוד. כל תוכן שאתם מעלים לאינטרנט צריך להתמקד באספקט אחד של הנושא, במתן כלים לפתרון בעיה ספציפית וכדומה. ככל שתדברו אל הלקוח שלכם בצורה ממוקדת יותר- כך הוא יוכל להפיק מהתוכן שלכם ערך רב יותר בסופו של דבר.
אהבתם? אשמח ללייק ↓