להרבה בעלי עסקים יש דף פייסבוק עוד לפני שהקימו אתר, ויש כאלה שמבצעים את כל הפעילות השיווקית של העסק שלהם רק דרך דף הפייסבוק. אבל בסוף היום, האם דף הפייסבוק שלהם מביא לקוחות?
בעל עסק שמנהל את דף הפייסבוק העסקי שלו בדרך כלל מעלה לדף תמונות של המוצרים שלו, מפרסם סדנאות, כותב סטאטוסים משעשעים, מבקש מחברים שיקליקו לו לייק בדף…. אבל אם בסופו של יום לא יתקשרו אליכם ויאמרו “הגעתי דרך דף הפייסבוק שלך” סימן שאין שם לקוחות. אולי חברים, אולי אנשים מתעניינים, אבל לא לקוחות ממוקדים.
אז איך מביאים לקוחות לדף הפייסבוק?
נתחיל בעובדה –
קידום פייסבוק עסקי בגוגל הוא לא סתם אפשרי, אלא ניתן לקדם את דף הפייסבוק העסקי שלכם ממש אל העמוד הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל, ואפילו בקלות!
אם אתם רוצים לקדם דף פייסבוק עסקי בגוגל – הנה 5 טיפים מצוינים שכדאי לזכור כבר בשלב ההקמה –
- כשמקימים את הדף העסקי – מתאימים את שם הדף למילת החיפוש הכי חשובה שלכם.
למשל: אם יש לכם עסק לייצור ממתקים בעבודת יד ואחרי שבדקתם את מילות חיפוש ראיתם שהרבה אנשים מחפשים את הביטוי “שוקולד בצורות” (ובמקרה זה גם בדיוק מה שאתם מכינים…), עדיף לכם לקרוא לדף הפייסבוק על שם הביטוי הזה, במקום לקרוא לו סתם ביטוי גנרי כמו “מתנות וממתקים”. אם עדיין אין לכם מילות מפתח אני ממליצה לכם להתחיל עם טיפים חשובים לעבודה עם כלי מילות מפתח גוגל.
אפשר כמובן לשלב את מילת המפתח הזו בשם הדף יחד עם שם המותג שלכם, שם העסק/ השם הפרטי שלכם, למשל – “ציורי קיר – נעמה חן” (כאן מילת המפתח היא כמובן “ציורי קיר”). - תעלו לדף הפייסבוק העסקי את כל הפרטים עליכם. אל תזמינו חברים להקליק לייק על דף פייסבוק ריק שאין בו שום דבר!
זה אומר, לכתוב את התיאור של העיסוק שלכם בשדה התיאור ורצוי גם שם לכלול את מילת המפתח שבחרתם לדף העסקי. לכתוב כמה מילים אודותיכם, תחומי ההתמחות וכו’. - אחרי שכבר הקמתם את דף הפייסבוק העסקי – תתחילו לכתוב תוכן שמתאים למילות החיפוש שמצאתם.
כן, פשוט תתייחסו לדף העסקי כאילו הוא היה האתר שלכם. תעלו תוכן חינמי איכותי שכולל את מילת המפתח שבחרתם.
עם זאת, צריך לזכור, שהתכנים בפייסבוק הרבה יותר קצרים מהתכנים שהגולש רגיל לראות באתר. כשאתם כותבים תוכן בדף פייסבוק עסקי, תגעו כל פעם בנקודה אחת בלבד, לא יותר. אם תזכרו לכתוב קליל ופשוט, תראו שזה לא לוקח יותר מ- 200 מילה
(20 דקות של השקעה) . - ואיפה הכי כדאי לכתוב תוכן חינמי מעולה בדף הפייסבוק העסקי? תחת הקטגוריה שנקראת “notes” (כדאי לדעת שצריך לאפשר את ה”פתקים” בדף כדי שאלו יופיעו). תעלו מאמרים/ כתיבה חופשית – העיקר שתתנו ערך!
- תגרמו לקהל האוהדים בדף שלכם להקליק לייק ולשתף את התוכן שכתבתם. איך עושים את זה? כמובן שאפשר לבקש, לדרוש, להתחנן….. אבל למה לנו? אם תעלו תוכן שבאמת יעניין את האוהדים שלכם, אם הם ירגישו שהתאמצתם בשבילם, הם כבר ישתפו לבד! בדוק, זה עובד!
אבל בשביל שתוכלו לקדם את דף הפייסבוק שלכם, בשביל שכל הכתיבה הזו בדף לא תהיה שווה לכלום, אתם חייבים למצוא את מילות החיפוש של העסק שלכם. אחרת לא רק שלא תצליחו לקדם אותו בגוגל, אבל גם תמשיכו לבזבז את זמנכם בכתיבת סטאטוסים, העלאת תוכן ותכתובות עם חברים שבסופו של דבר, לא מביאים כסף ואז כל הרעבים שחיפשו “שוקולד בצורות” שוב יילכו למתחרים… הנה כל היתרונות בביצוע מחקר מילות מפתח.