למה? איך זה קורה?
כל הזמן אני רואה את הטעות הזו שבעלי עסקים עושים כשהם חושבים שכדי לקדם ביטוי מסוים בגוגל ולהופיע איתו בעמוד הראשון, צריך להכניס כמה מילות מפתח וכמה קישורים. ומה קורה בקידום של ביטוי תחרותי? צריך פשוט להכניס יותר קישורים, יותר מילות מפתח ולחכות יותר זמן עד שהתוצאות יגיעו.
זה פשוט לא נכון.
כשיש בפנינו ביטוי שהוא לא תחרותי, דווקא בגלל שאנחנו יודעים שאנחנו יכולים להגיע לתוצאות יותר מהר, אנחנו בוחרים בדרך מיוחדת, מקוצרת אבל איכותית! שמתמקדת במספר פעולות קטן.
כשמדובר על ביטויים תחרותיים – הדרך המקוצרת הזו פשוט לא תעבוד. ולא משנה כמה זמן תחכו – אתם לא תגיעו.
(אני יודעת, בטח בדיוק עכשיו בא לך לשמוע על הדרך המקוצרת, לא לדאוג על זה אני הולכת לספר לך בקרוב:)
הפעם אני רוצה לספר לכם על הדרך הזו של קידום בגוגל, שהרבה בעלי עסקים חושבים שהם לא יכולים להתמודד שם מול חברות קידום אתרים ובאמת להגיע לעמוד הראשון, הדרך של הביטויים התחרותיים שהרבה עסקים מוותרים עליה מראש.
הדרך הזו היא בעצם תכנית!
כן בדיוק כמו שאתם עושים תכנון שנתי לעסק שלכם, תכנית עסקית, מנהלים את הזמן וקובעים פגישות מראש וכו’ אותו הדבר לקידום שלכם בגוגל.
צריך תכנית! בלי תכנית לא מגיעים לשום מקום.
והנה שלבי התכנית שלנו לקידום בגוגל של ביטוי תחרותי –
שלב 1 – תשתית – שלב חובה! בלי תשתית נכונה ואופטימלית לגוגל אי אפשר להגיע לעמוד הראשון בשום ביטוי תחרותי.
כמה נקודות לבדיקה בקשר לתשתית האתר שלכם –
האם האתר שלכם מותאם למובייל? אם האתר שלכם ישן ואתם לא בטוחים, אם התאימו לכם את האתר למובייל אחרי שהוא כבר קם ואם אתם פשוט רוצים לוודא, הנה הכלי של גוגל שבמהירות יגיד לכם את התשובה – Mobile Friendly Test
מבנה פשוט וקל לניווט – לגולש קל להתמצא באתר שלכם, קל למצוא את הדברים שהוא מחפש, התכנים מסודרים בצורה היררכית של קטגוריות ותתי קטגוריות,
יש שימוש בתפריט צד לניווט נוסף וגם שימוש בפירורי לחם (הניווט שמראה לגולש איפה הוא נמצא באתר).
בדוגמא המצורפת אנחנו רואים שפירורי הלחם מסבירים לגולש שהוא נמצא כרגע בעמוד שנקרא “נעים להכיר, אני אפרת רוזנבוים”
ושהוא יכול לחזור לדף הבית ע”י הקלקה על המילה “בית” (הכחולה) בנתיב פירורי הלחם שמופיע תמיד בראש העמוד.
שלב 2 – להתחבר לגוגל בצורה הטובה ביותר – לתת לגוגל את האפשרויות הטובות ביותר לסרוק את האתר שלנו בקלות ולעזור לו להבין את התוכן שלנו ואת מילות המפתח. הנה כמה דוגמאות ליישום של הנגשת האתר שלנו לגוגל.
חיבור לכלי מנהלי אתרים ולגוגל אנליטיקס – 2 כלים מעולים של גוגל שמומלץ מאוד להתחבר אליהם כבר ממועד עליית האתר לאויר, כי רק מרגע החיבור הכלים האלה צוברים נתונים על האתר שלכם ויכולים לתת לכם מידע מועיל על האתר (רטרואקטיבית לא ניתן לקבל מידע).
כלי מנהלי אתרים הוא ערוץ התקשורת שלכם עם גוגל על “מצבו הבריאותי” של האתר שלכם. אם לא ביקרתם בו מעולם אני ממליצה לכם לקרוא את הפוסט כלי מנהלי אתרים יספר לך את האמת על קידום האתר שלך.
גוגל אנליטיקס הוא כלי מצוין של גוגל (נפוץ ומוכר יותר בשימוש מהכלי הקודם אם כי משמש למטרה אחרת לגמרי) שיכול לתת לכם מידע על התנהגות הגולשים באתר שלכם, מה עניין אותם באתר ומה גרם להם לצאת החוצה במהירות וגם על המקורות שמהם הגיעו גולשים לאתר שלכם. כן, המסקנות שאפשר להוציא מהכלי הזה עוזרות להגדיל את מספר הפניות שיתקבלו מהאתר שלכם ואת מספר הרכישות.
מילוי תגיות של כותרת ותיאור לכל העמודים באתר – אלו המקומות החשובים ביותר בכל עמוד תוכן שגוגל מסתכל עליהם. שדות הכותרת והתיאור עוזרים לגוגל להבין על מה העמוד מדבר ושם בדיוק זה המקום החשוב ביותר להטמיע את מילת המפתח שלכם! הביטוי החשוב שאתם רוצים להופיע איתו בתוצאות החיפוש של גוגל כאשר הגולש הבא יקליד אותו בתיבת החיפוש.
שלב 3 – יצירת התוכן המעניין ביותר, היצירתי והמותאם ללקוח שלכם בצורה אופטימלית. התוכן הוא החשוב ביותר. התוכן האיכותי, המושקע, המעניין והתוכן שהמתחרים שלכם לא יכתבו עליו – הוא התוכן הטוב ביותר.
בנוסף, חשובה מאוד העקביות שבהעלאת התוכן שלכם. אתר שלא מתעדכן בתוכן חדש לפחות מדי שבועיים – שלושה הוא אתר רדום ולא מעניין מבחינת גוגל. בכל פעם שתעלו תוכן חדש לאתר אתם בעצם “תזמינו” את גוגל לסרוק את האתר מחדש (ואתם מאוד רוצים שהוא יבוא..) – בלי הזמנה כזו הוא פשוט לא בא.
שלב 4 – קישורים אל האתר שלכם – יצירת קישורים מאתרים רלבנטיים אחרים בתחום שלכם אל האתר שלכם, אל העמודים המקודמים שלכם ואל דף הבית שלכם היא רק השלב האחרון. הרבה עסקים נוטים לחשוב שהקידום בגוגל קם ונופל על קישורים בלבד. זו טעות חמורה. הקידום העדכני והאיכותי היום הוא הרבה יותר מזה. וכולל גם עבודת הכנה נכונה (תשתית), אסטרטגית תוכן ובסוף כמובן גם קישורים.
עכשיו אפשר להתחיל לחשוב, אם הקידום שלך עד היום בגוגל לא הביא את התוצאות שרצית או שלמרות כל המאמצים לא הצלחת להגיע לעמוד הראשון בגוגל בביטויים החשובים שלך,
אני מזמינה אותך סוף סוף לקבל תכנית שבאמת עובדת! את כל השלבים מההתחלה ועד הסוף בסרטונים ידידותיים שיסללו לך את הדרך לעמוד הראשון ולקהל הלקוחות שרצית.
כל הפרטים על הקורס “שביל הזהב לעמוד ה- 1 בגוגל” מחכים לך כאן.
שלך,
כתיבת תגובה