מחקר מילות מפתח זה חשוב אבל רק אם אתם רוצים שהאתר שלכם יהיה שוקק חיים ושיבקרו בו כל הזמן גולשים ובעיקר לקוחות.
בניית אתרים באינטרנט שלא לוקחת בחשבון ולא מתבססת כבר מהתכנון על מחקר מילות מפתח מקיף ויסודי, בעצם תפספס בגדול.
אם החלטתם שיש לכם מספיק לקוחות ואתם ממש לא רוצים עוד, אז אני מציעה שתפסיקו לקרוא כבר עכשיו.
מילות מפתח (keywords), נקראות לעיתים גם מילות חיפוש, הן מילים או ביטויים שהלקוחות של העסק שלכם מחפשים בגוגל כשהם מחפשים את התחום שלכם.
למשל, אם אתם עוסקים באימון, כנראה שהלקוחות שלכם יחפשו בגוגל את הביטוי “מאמן עסקי” או “מאמן באזור המרכז” למשל.
מילת מפתח יכולה להיות גם מילה אחת כמו “אימון” .
המלצה אחת מאוד חשובה שאני כבר רוצה לתת לכם – אל תקדמו ותשקיעו מאמצים / כסף בקידום של מילה אחת בלבד. למה?
שתי סיבות:
האחת, המילה היא גנרית מאוד ולכן יכולה להביא אל האתר שלנו גם גולשים שאינם ממוקדים לחלוטין בתחום העיסוק שלנו למשל, גולש שמקליד אימון יכול להיות מחפש מאמן כושר או מאמן לחיים, מאמן עסקי או אפילו מאמן תזונה.
הסיבה השנייה, המאמצים שתצטרכו להשקיע (בזמן וכסף) כדי לקדם את הביטוי הגנרי “אימון” יהיו גדולים הרבה יותר מאשר המאמצים שתשקיעו בקידום ביטוי ממוקד.
המטרה העיקרית בביצוע מחקר מילות מפתח היא למצוא את הביטויים שאתם רוצים שהאתר שלכם יעלה בעמוד הראשון בגוגל ברגע שהגולשים יקלידו את הביטויים הללו. זה יכול להיות ביטוי אחד, שניים או יותר לאתר אחד.
מחקר מילות מפתח בודק ומשקלל נתונים רבים כדי להגיע להמלצות הסופיות על הביטויים שכדאי לכם לקדם בגוגל.
בשלב הראשון, המחקר בודק מהם הביטויים שהלקוחות שלכם מדברים בהם כשהם מחפשים את העסק שלכם, לרוב אלו ביטויים שונים מאוד מהביטויים המקצועיים שבעל העסק משתמש בהם.
הגולשים באינטרנט יכולים לחפש אתכם בצורות שונות – החל מלהקליד בגוגל את המוצר/ השירות שלכם (למשל – אימון עסקי), לחפש את שם המקצוע שלכם (למשל מאמן עסקי) ועד להקליד את הבעיות שבהן הם נתקלים בחיי היום יום שלהם (כמו למשל – איך להגדיר יעדים לעסק).
בשלב השני נבדקים נתוני החיפושים החודשיים לכל ביטוי בארץ ובשלב השלישי נבדקים היקפי התחרות לכל ביטוי.
מחקר מילות מפתח יכול להקיף מאות ביטויים שנבדקים ביסודיות כאשר כל ביטוי נבדק בשלושה ממדים –
- התאמת הביטוי למיקוד העסקי (עד כמה אתם רוצים לקדם את העסק שלכם בביטויים מסוימים שלא תמיד מתאימים בדיוק למוצר/ השירות שאתם רוצים להציע אלא מהווים איזו שהיא הרחבה שאינה קשורה)
- בדיקת היקפי חיפושים מתאימים (כדי שלא להשקיע מאמצים בביטויים שלא מחופשים מספיק)
- בדיקת התחרות לכל ביטוי כך שבסופו של דבר תשקיעו את מאמצי הקידום שלכם בביטויים שיהיו בעלי תחרות נמוכה – עד בינונית ותוכלו לראות תוצאות ולהתקדם בגוגל במהירות.