אני אספר לך מה אמרו בגוגל בשבוע שעבר במילים פשוטות.
לפני כשבוע יצאה הודעה חדשה מבית גוגל וידעתי שתעניין אותך
חייבת להגיד לך שההודעה פשוט מבהירה ומדגישה יותר את מה שידענו כבר מזמן –
שקידום אתרים טוב הוא תוצאה של שיווק מצוין.
תמיד פעולות שיווקיות נכונות בשביל הלקוחות שלכם גם יניבו קידום של האתר שלכם בתוצאות החיפוש
ולעומת זאת, פעולות שמזוהות כפעולות קידום בלבד הן פעולות בעייתיות שגם גוררות אחריהן עונשים.
הנה מה שהודיע מאט כץ (הנציג הגוגלי שמודיע לנו הודעות על ההתייחסות והעדכונים
של גוגל בנוגע לנושאים שונים) לפני שבוע בבלוג שלו.
ההודעה דיברה על הנושא של כתיבה של בעלי עסקים כמומחים באתרים אחרים (guest blogging)
ושימוש באתרים האחרים כדי להוציא קישורים לאתר בעל העסק.
מעתה כל הנושא של כתיבה באתרים אחרים – תיבחן בקפדנות ייתר.
והנה הקווים המנחים שצריך לקחת לתשומת לב מעתה והלאה, במילים ידידותיות ביותר –
-
כל עוד בעל העסק כותב תוכן שיש בו חידוש מעניין, יש לו דעה אמיתית וייחודית שהוא רוצה להביע,
וכותב תוכן מצוין שגם יעניין את הגולשים של בעל האתר המארח – אין כל בעיה עם זה, זה רק טוב. -
אם בעל העסק הוא כותב מקצועי ומוכר שכל מאמר שלו הוא משהו שאנשים קוראים בשקיקה
ומחכים לשמוע את הדברים שהוא אומר –
זה מצוין שיתארח גם באתרים אחרים. גם אם לא מכירים אותך כרגע אבל הכתיבה שלך
היא ברמה גבוהה, מעבירה ערך חדש ואיכותי ביותר והפרסום באתרים אחרים הוא
כדי שאנשים אחרים יתחילו להכיר אותך – זה גם מצוין. -
אז מתי אתם בבעיה?
-
אם אתם יוצרים קשר עם אתרים רק כדי לשלוח להם איזה שהוא תוכן כשברור
שכל המטרה שלו היא רק כדי להוציא קישור. -
אם אתם כותבים בדיוק 300 מילה כי אתם יודעים שזה המינימום שהאתר המארח
מוכן לקבל ולכן כביכול “כותבים רק כדי לסיים עם זה”. -
אם אתם מפיצים את אותו המאמר במספר מקומות או מנסים לתקן כמה פסקאות
ומפיצים שוב – זה מה שנקרא ספאם. -
אם האתר שלך, אתר העסק, מוציא קישור אל אתר אחר שמפורסמים בו מאמרים שהופצו
גם במקומות אחרים,
כלומר מאמרים משוכפלים זה פוגע באתר שלך! -
אם האתר שלך מקבל קישור מאתר כזה שמפרסם מאמרים של בלוגרים שפרסמו את
אותו המאמר בעוד מקומות. -
אם אתם מאפשרים “לכל אחד” לפרסם תוכן באתר שלכם, ללא בדיקה קפדנית
של איכות התוכן וההתאמה שלו לגולשים שלכם –
זה יפגע בוודאות במוניטין של קידום האתר שלכם בעיני גוגל.
-
אז בואו נסכם מה כבר מזמן ברור שנכנס בגדר פעולות אסורות מבחינת קידום האתר שלך –
- לא להפיץ מאמרים בכמויות, ובטח לא מאמרים זהים או דומים אחד לשני.
- אם נראה לגוגל שכתבת עבור אתר מסוים למטרות קידום בלבד – האתר שלך בבעיה.
- אם מישהו מציע לך לכתוב מאמר עבור האתר שלו (ולקבל קישור לאתר שלך בתמורה)
כדאי לך לחשוב טוב טוב אם כדאי לך לפרסם שם.
לסיכום, תבדקו תמיד את השכנים שלכם!
אם אתם רואים שהשכנים אינם טובים בעיניכם
(משמע שהאנשים שכותבים באתר הזה אינם כותבים בצורה איכותית ומקצועית)
כדאי שתחפשו אתר אחר נאה יותר לפרסם בו את התוכן שלכם
כי גוגל לא יאהב אותם ואתכם ביחד!
כתיבת תגובה