לפני מספר שבועות קרה המקרה. כלי מילות המפתח (Goggle Adwords Keyword Tool)
הישן של גוגל פשוט נעלם.
למי שגם לא הכיר אותו קודם לכן אני יכולה לספר לכם שהוא הועיל ל-2 מטרות חשובות –
1. לתכנן קמפיינים של פרסום בגוגל אדוורדס (מה שנקרא PPC).
2. למציאת מילות מפתח חשובות בשביל קידום האתר שלך בתוצאות החיפוש הטבעיות של גוגל
למרות שהכלי מלכתחילה נועד רק למי שרוצה לפרסם באדוורדס, כולנו עשינו בו שימוש בשביל
למצוא את מילות המפתח שהכי כדאי לנו לקדם בהן את האתר שלנו –
כלומר הביטויים שבהם נופיע בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש של גוגל.
אז קודם כל, אל דאגה, גוגל לא השאירו אותנו ללא כלי בשביל למצוא את מילות המפתח שלנו.
הם נתנו לנו כלי חדש שיש בו אפילו כמה וכמה שיפורים.
אז בואו נתחיל.
הקלידו בגוגל “מתכנן מילות המפתח” (Google Adwords Keyword Planner)
ותגיעו למסך הכניסה לחשבון אדוורדס ונכון למועד כתיבת שורות אלה –
לתמונתו של ידידנו אמיליה עם עסק השוקולד שמקבל את פנינו כבר שנים..:)
במידה ויש לכם חשבון אדוורדס – פשוט הכנסו עם חשבון המייל והסיסמא שלכם.
אם אין לכם חשבון אדוורדס – פשוט תפתחו חשבון כזה – זה בחינם לגמרי והוא מאוד ישמש אתכם
גם מבלי לפרסם בגוגל אדוורדס אף פעם.
לאחר הכניסה תגיעו למסך הזה –
הקליקו על “חפש רעיונות למילות מפתח ולקבוצות מודעות”
ותגיעו לטופס כניסה לכלי שבו אנחנו יכולים כבר להכניס את הביטויים שאותם אנחנו רוצים לחקור,
וגם לקבל מגוגל רעיונות נוספים וחדשים לתחום שלנו.
בשדה “המוצר או השירות שלך” נכניס מספר ביטויים שקשורים לתחום שלנו אחד מתחת השני
או מופרדים בפסיקים, למשל –
עיצוב פנים
עיצוב חדרי ילדים
עיצוב חנויות
עיצוב משרדים
וכבר כאן אני יכולה להקליק על “קבל רעיונות”
כל ההגדרות הרשומות כאן כברירת מחדל נשארות כפי שהן
(מיקוד – ישראל, כל השפות…. אלא אם כן אני רוצה לבצע חיפוש למדינה אחרת כמובן)
אני יכולה גם להשתמש בשדה שנקרא “דף הנחיתה שלך” ולהכניס שם כתובת אתר
שמשם גוגל יכול לקבל גם כן רעיונות –
וכן, זה מקום מצוין להכניס את כתובת המתחרה שלכם (בהנחה שבאתר המתחרה יש מספיק חומר
וגם שתחומי ההתמחות שלו מתאימים עד כמה שניתן לשלכם כי אחרת תקבלו הרבה מאוד ביטויים לא קשורים).
לאחר שהקלקנו על “קבל רעיונות” הגענו למסך שנפרט לנו רעיונות לקבוצות מודעות של אדוורדס.
מאחר ואנחנו מתעניינים כרגע רק במציאת מילות מפתח עבוד הקידום האורגני, נקליק על הלשונית למעלה שנקראת “רעיונות למילות מפתח”.
ועכשיו הגענו למסך שדי דומה לכלי מילות המפתח שהיה בעבר. ובואו נראה מה ההבדל.
בכלי מתכנן מילות המפתח , החיפוש לביטויים מבוצע בהתאמה מדויקת כברירת מחדל.
זה אומר שהכלי מציג ליד כל ביטוי (תחת עמודת “ממוצע חיפושים בחודש”) את מספר החיפושים לביטוי המדויק שרשום, ללא הטיות/ שינוי כלשהוא/ הפיכת הביטוי לרבים-יחיד וכו’.
למשל – אם אנחנו מדברים על הביטוי “עיצוב פנים” אנחנו רואים שיש לו 14,800 חיפושים חודשיים – הכוונה לחיפושים לביטוי “עיצוב פנים” בדיוק! ולא “עיצוב הפנים” / “עיצוב”/ “פרויקטים בעיצוב פנים”.
בכלי מילות המפתח הקודם – ברירת המחדל שהכלי עבד בה היא “בהתאמה נרחבת” שכללה את כל ההטיות והפיתוחים שניתן לבצע מתוך הביטוי שאנחנו הגדרנו – התאמה מאוד לא מדויקת, ולכן כשביצענו חיפוש עם הכלי הקודם היינו משנים בצורה יזומה את ההתאמה להתאמה מדויקת.
גם כאן, כלי מתכנן מילות המפתח מאפשר לנו להוריד את כל הנתונים לאקסל ולעבוד ישר שם או לחילופין לסמן ביטויים ספציפיים שמעניינים אותנו ולעבוד רק איתם.
בצילום מסך הבא אנחנו רואים איך כל סימון של מילת מפתח (בעמודת “הוסף לתכנית”), מוסיף את הביטוי מצד שמאל ויוצר עמודת “הרעיונות שלי למילות מפתח” (אם תקליקו על הרעיונות האלה בכל שלב תוכלו לראות את רשימת הרעיונות ששמרתם).
בסיום בחירת הביטויים אנחנו יכולים להוריד את הביטויים לאקסל – או את כל הביטויים שמתכנן מילות המפתח הציע לנו (מבלי לברור אותם אחד אחד) – ע”י הקלקה על “הורד” למעלה, או ע”י הורדת הביטויים השמורים בלבד – ע”י הקלקה על החץ הקטן שמצד שמאל.
כשאתם מבצעים הורדה של הנתונים לאקסל, עדיף לבחור באופציה הנקראת Excel CSV – כך תקבלו הרבה פחות נתונים לא רלוונטיים בגיליון האקסל שלכם, שרובם מפרטים נתונים על פרסום באדוורדס.
מתכנן מילות המפתח הוא השלב הראשון שאליו מגיע כל מי שרוצה להתחיל להכניס תנועה ממקודת ורלוונטית של לקוחות אל האתר. כאן אפשר למצוא את הביטויים שהלקוחות שלך באמת מחפשים.
אבל בשביל שהאתר שלך באמת יעשה קפיצה אל העמוד הראשון בגוגל
לא מספיק לדעת מהן מילות המפתח שכדאי לך להופיע בהן.
הכלי הזה רק יכול לספר לך לאן יכול העסק שלך להגיע!
הכנס שיגלה לך את כל השלבים להקפצת האתר שלך לעמוד הראשון בגוגל
וגם מה העדכונים הכי חמים ואחרונים בשנת 2013
שכל בעל אתר פשוט חייב לדעת כדי שלא לעוף מתוצאות החיפוש,
מתקיים ב- 12.2.14 במכון מופת ומספר המקומות מוגבל!
לכל הפרטים הקליקו על הקישור
זו הקפיצה הטובה ביותר לעסק שלך לאחר כל החופשות והחגים.
בוקר אחד שיגלה לך את כל מה שצריך לדעת בשביל לעשות את זה נכון.
אם יש בך ניצוץ של סקפטיות אם אפשר לבצע את זה לבד –
אני מזמינה אותך לקרוא מה השיגו המשתתפים בבוקר הזה!
חג שמח
אפרת
תודה רבה,
אחלה מאמר.
חג שמח ומבורך.
תודה אלומה.
אפרת יקרה,
גיליתי שכלי מילות המפתח נעלם לי.
בהתחלה נלחצתי, ואז ישר חשבתי שבטח באתר שלך יש תשובה…
וצדקתי!
תודה על מאמר מעולה, ברור, וישר ליישום, כמו שאת תמיד יודעת להגיש את החומר שלך.
שירי
תודה שירי יקירה, שמחה מאוד לשמוע שעזר.