שיווק של דפי נחיתה באינטרנט כולל 3 שלבים (שלעיתים השלב השלישי קצת נשכח או נראה אולי מסובך מדי ולא משקיעים בו בכלל).
השלב הראשון – הקמת דפי נחיתה
דפי נחיתה הם דפים באינטרנט כאשר כל דף מוקם למטרה ספציפית אחת בלבד – כמו למשל דף הרשמה ללידים (איסוף כתובות מייל של לקוחות פוטנציאליים)
או דף מכירה של מוצר או שירות ספציפיים.
מאחר והגולש “נוחת” עליהם באינטרנט הם נקראים דף נחיתה.
הנה דוגמא לדף נחיתה שלי באתר שמזמין גולשים להירשם ולקבל במתנה סרטון הדרכה שמדגים איך למצוא איפה האתר שלהם בגוגל.
השלב השני – להביא תנועה של גולשים אל דפי הנחיתה שהקמנו
מאחר והגולש לא יכול להגיע אל דף הנחיתה שלנו בצורה מקרית – אנחנו עושים פעולות מיוחדות באינטרנט כדי להביא את הגולשים דווקא לשם.
כאן האפשרויות הן רבות – קידום בגוגל, שיווק בפייסבוק, פרסום באדוורדס (מערכת הפרסום של גוגל) , פרסום בפייסבוק ועוד ועוד.
רבים העסקים שעוצרים כאן. בשלב השני. בשלב הבאת התנועה.
אבל האמת היא שהשלב השלישי הוא חשוב לפחות כמו שני הקודמים לו ואפילו יותר ובלעדיו אנחנו לא ממקסמים בכלל את התוצאות והרווחים שיכולנו לקבל משיווק דפי הנחיתה שלנו.
השלב השלישי – הוא השלב שבו אנחנו מייעלים ומדייקים את מה שקורה בתוך דף הנחיתה
משנים ומשפרים את הטקסט השיווקי, משנים את סידור האלמנטים בדף, בוחנים את הצבעים שמופיעים בדף, מבצעים ניסוי וטעייה כדי לשפר את אחוזי ההמרה (אחוזי ההרשמה או אחוזי המכירה) בדף עצמו.
כאן, בשלב הזה, כל שיפור הוא משמעותי ביותר!!
כי ברגע שדף נחיתה המיר ב- 10%, ואחרי שיפורים שעשינו הדף ממיר ב- 20% –
המשמעות היא הגדלה משמעותית בהכנסות וזאת מבלי להעלות את עלויות השיווק אפילו בשקל אחד!
בשפה המקצועית התהליך הזה נקרא “אופטימיזציה” ובשפה הפשוטה אפשר לקרוא לו פשוט “דיוק” של הדברים –
ככל שנתאים את דפי הנחיתה שלנו בצורה טובה יותר ללקוחות שלנו – הם יעבדו בצורה יעילה יותר
ויביאו לנו הרבה יותר הרשמות של לידים והרבה יותר מכירות.
לכן היום בחרתי להביא לכם תוכן חדש שמדבר על אחד המרכיבים המשמעותיים ביותר בשלב השלישי הזה – בחירת צבעים בדפי הנחיתה שלכם.
נתחיל בעובדות.
הסטטיסטיקה אומרת שכאשר גולש “נוחת” על דף הנחיתה שלכם הוא מחליט תוך 3 – 8 שניות אם להישאר שם או לא.
ההחלטה הזו היא מחציתה מודעות (מבוססת על היגיון “בריא” כמו למשל לקרוא את הטקסט המוצג ולהחליט עד כמה הוא נראה מעניין, רלבנטי)
ומחציתה לא מודעת (מבוססת על התחושות של הגולש עד כמה הוא “מתחבר” לדף הנחיתה שלכם ומרגיש שהוא אמין).
צבעים מתחברים בדיוק לחלק הלא מודע והבחירה של הצבעים בדף הנחיתה שלנו היא קריטית ותניע את הגולש לפעולה
או תשלח אותו לצאת החוצה מהדף במהירות.
הנה כמה הנחיות לגבי צבעים ומה משמעותם בעיני הגולש שנכנס לדף הנחיתה שלכם
שילוב של שחור, אפור ולבן בדף הנחיתה, בתוספת כפתור הנעה לפעולה בצבע ירוק – מצביע על תחכום ועל כנות.
כחול – משדר אמון , מקצועיות ובטחון .
הכחול הבהיר – משדר יותר רוגע
ואילו הכחול הכהה – נותן דגש על מקצועיות ובטחון.
הצבע הירוק – מסמל התחדשות, טבע, בריאות ואיכות חיים.
אם העסק שלכם עוסק באחד מהתחומים הללו – בדפי נחיתה אפשר לשלב אותו עם הצבע הלבן והחום
ולהוסיף צבע מניע לפעולה בכפתור הנעה לפעולה כמו כתום / אדום.
אוהבות סגול? בכוונה כתבתי “אוהבות” ולא “אוהבים” כי מסתבר שהצבע הסגול “מדבר” רק לנשים ולא לגברים.
גברים לא מתחברים לסגול. נקודה.
אם העסק שלך משווק לנשים בלבד – סגול בהחלט יכול להיות הצבע שלך.
אם את משווקת לגברים ונשים כאחד – תשאירי את הסגול לדברים אחרים 🙂
כפתור ההנעה לפעולה, הכפתור שעליו יקליקו הגולשים כדי לבצע את ההמרה הסופית, ושם תמיד יהיה רשום טקסט הנעה לפעולה כמו למשל:
“כן, אני רוצה להירשם לסדנה/ כן אני רוצה עוד פרטים/ אפרת שלחי לי את הסרטון”.
כפתור ההנעה לפעולה חייב להיות בצבע שמוכר כ”גורם לגולשים לפעול” והוא חייב לבלוט על פני סכימת הצבעים של הדף.
צבע ש”משתלב” בדף (עבור כפתור ההנעה לפעולה) – גורם לכפתור “להדחק הצידה” וגם לא לעורר בנו שום רגש של פעולה.
לכן גם אם הסתכלתם בדף הנחיתה המעוצב שלכם והכול נראה לכם “פשוט מקסים” –
שימו לב שזה לאו דווקא גורם לגולשים שלכם לזוז ממקומם. יכול להיות אפילו שהם גם יחשבו שהעיצוב מקסים וימשיכו בשקט למתחרים שלכם..
צבעים ידועים כמניעים לפעולה – עבור כפתור ההנעה לפעולה – כתום, אדום, ירוק וצהוב.
אז מה אנחנו מסיקים מכל זה?
דפי נחיתה “לבנים” ומשעממים ללא צבעוניות – לא ממירים.
גולשים מצפים לראות דפי נחיתה מעניינים, יפים ושמעוררים בהם תחושות חיוביות ושיגבירו בהם את המוטיבציה לזוז ולעשות את הצעד הראשון.
סכימת צבעים נכונה לעסק שלכם תקבע בסופו של דבר כמה מהגולשים שהבאתם (בהרבה מאוד השקעה לדף הנחיתה) יהפכו להיות לקוחות חדשים שלכם וכמה מהם יעזבו במהירות..
מה עושים עכשיו? חוזרים לדפי הנחיתה הקיימים שלכם ובוחנים אותם בעין יותר “קפדנית” ופחות יושבים “מוקסמים” מהעיצוב..
ולפני שמעלים דף נחיתה חדש – בודקים מה המסרים שהכי חשוב לכם להעביר ומכוונים את הצבעים שבחרתם בהתאם ולא מתפתים לבחור בצבעים האהובים עליכם.
בהצלחה!
לכלים נוספים לקידום עסקים הקליקו כאן
כתיבת תגובה