היום נדבר על נושא חשוב מאוד – איך לבנות רשימת תפוצה בחינם, ללא פרסום ובעזרת גוגל. כשיודעים לעבוד עם גוגל נכון הוא יכול לא רק להביא לנו עוד תנועה לאתר אלא לתרום גם להגדלת מאגר הלקוחות הפוטנציאליים שלנו.
אם אתם בתחילת הדרך העסקית שלכם או אם אתם עסק שכבר קיים מזמן אבל עדיין לא בניתם רשימת תפוצה אז זה בדיוק הזמן.
ונתחיל עם למה בכלל כדאי לנו לבנות רשימת תפוצה לעסק –
- הגדלת מספר הלקוחות הפוטנציאליים של העסק. אלו אנשים שעוד לא קנו מאתנו ולא מכירים אותנו והם יכולים להכנס לתוך מאגר של לקוחות פוטנציאליים שבעתיד גם יקנה מאתנו. כך אנחנו גם מגדילים את מספר המתעניינים, אנשים שנכנסו לרגע לאתר שלנו ומסתכלים בשירותים שלנו וקוראים קצת על העסק אבל לא עושים שום פעולה מעבר ובעצם יוצאים מהאתר ואנחנו רוצים להישאר איתם בקשר ולא “לאבד אותם”. בסופו של דבר הם יכולים העתיד לרכוש מאתנו דרך האתר או ליצור איתנו קשר.
- לבסס עם הלקוחות הפוטנציאליים קשר ואמון בעסק שלנו – כדי שבשלבים הם יוכלו להכיר את העסק שלנו ולתת אמון במוצרים והשירותים שלנו כך שהם ירגישו בטוחים גם לבצע רכישה בעתיד.
- כדי לייצר קשר מתמשך ועקבי עם הלקוחות הקיימים ולמכור להם בהמשך מוצרים נוספים – השימוש ברשימת התפוצה זו דרך נהדרת כדי להמשיך לתת ללקוחות הקיימים עוד ועוד תכנים שלנו, להזכיר להם שהעסק שלנו כאן ויש לנו עוד מוצרים שיכולים להתאים להם ולקדם אותם. רשימת התפוצה משמשת בעצם כתוכנית פעולה שבעזרתה אנחנו ממשיכים לשמור על קשר עם הלקוחות הקיימים וכך מאפשרים גם מכירות עתידיות נוספות.
- לבסס את המותג שלכם – להפוך את העסק שלכם למותג מוכר בתחום שלכם – ככל שיותר אנשים ישמעו עליכם בצורה עקבית והתכנים שלכם יהיו ויראליים, התכנים שלכם כל הזמן יצופו ברשת, ואנשים ישתפו את התכנים שלכם, אתם תישארו כל הזמן במודעות של הלקוח ותוכלו להפוך למותג חזק – למותג חזק קל הרבה יותר למכור.
אם חשבתם לרגע לבנות את רשימת התפוצה שלכם דרך ג’ימייל או כל מייל אישי אחר, בואו נדבר רגע על למה לא כדאי לכם לעשות את זה –
- זה לא חוקי לשלוח מיילים מהג’ימייל שלכם לתפוצה של לקוחות. אנשים לא יכולים להסיר את עצמם בצורה הזו מהרשימה שלכם, כמובן בדרך הזו אנשים גם לא נרשמו בצורה יזומה ברשימה שלכם
(מה שאמור לקרות לפי החוק) אלא אתם יצרתם רשימה של אנשים שאליה את מדוורים.
- מבחינה שיווקית – זה נראה גרוע ביותר לשלוח מיילים שיווקיים מתוך כתובת מייל אישית במקום מתוך מערכת דיוור.
אז איך אנחנו בונים את רשימת התפוצה החדשה הזו לעסק שלכם –
השלב הראשון הוא לבנות דף נחיתה עבור ההרשמה לרשימת הדיוור. בדף הנחיתה הזה הנרשם משאיר פרטים בסיסיים כמו שם ומייל ומקבל, תמורת הרשמתו, תוכן חינמי בעל ערך ללקוח.
הנה דוגמא לדף נחיתה באתר שלי שהוא דף נחיתה להרשמה לרשימת דיוור שכאשר הלקוח נרשם כאן בטופס הוא יוכל לצפות בחינם בסרטון הדרכה שלי ומראה לו את נוסחת 3 השלבים לקידום האתר שלו בגוגל.
אנחנו רואים כאן “דף בודד” באינטרנט שיש בו טקסט קצר ושיווקי שמסביר מה הם הולכים לקבל בסרטון ובהקלקה על הכפתור הם מועברים לטופס ששם הם ממלאים את הפרטים שלהם.
אתם יכולים להקים את דף הנחיתה בתוך האתר שלכם אבך אם אין לכם עדיין אתר זה לא אומר שלא צריכה להיות לכם רשימת תפוצה כי רשימה כזו יכולה להתחיל את כל הבסיס השיווקי של העסק שלכם.
אם אין לכם אתר או שבמידה ויש לכם אתר ואתם לא רוצים להתעסק עם בניית דף נחיתה בתוך האתר (שלעיתים יכול לגזול הרבה זמן תלוי במערכת שבה האתר שלכם נבנה) – אתם יכולים לבנות את הדף בתוך מערכת הדיוור שלכם – כמעט כל מערכת דיוור מתקדמת היום כוללת בתוכה גם את האפשרות להקים דפי נחיתה בצורה ידידותית בלי צורך בידע טכני ולרשום בעזרת הדף הזה את המדוורים החדשים.
אם עדיין לא נרשמתם למערכת דיוור תוכלו להירשם כאן ל – 6 שבועות בחינם להתנסות במערכת רב מסר כולל 1000 דיוורים
תבחרו באפשרות הנוחה לכם ביותר – עבור השיטה שאני הולכת להראות לכם עכשיו של בניית רשימת התפוצה דרך גוגל בחינם זה לא משנה אם דף הנחיתה שלכם באתר שלכם או שהוא נמצא במערכת דיוור כלשהיא.
הנה 2 דוגמאות מתוך מערכת הדיוור רב מסר שאני ממליצה עליהן מאחר וכמו שאנחנו רואים כאן יש לנו תמונת אוירה גדולה מאחור ועל גבי התמונה יש לנו טקסט מאוד קצר שמשולב בטופס.
הכל ניתן לשינוי , מבחינת כמו הטקסט וכדאי גם להוריד את השדה של טלפון כי בד”כ אנשים לא רוצים להשאיר את מספר הטלפון שלהם ואם נשאיר את שדה הטלפון זה יוריד את מספר הנרשמים בהרבה מאוד, אז כמובן אפשר למחוק אותו ולהתאים את הטופס אליכם.
דף נחיתה שנקרא “הכל זורם” מתוך מערכת רב מסר –
דף נחיתה בשם “לתפוס את הרקע” מתוך רב מסר –
אז אחרי שהקמנו את דף הנחיתה ואת המתנה שאנחנו נעניק לנרשמים החדשים שלנו, בואו נראה איך אנחנו בונים את רשימת התפוצה החדשה הזו.
אז כמובן שאנחנו יכולים להתחיל לפרסם באינטרנט, כמו שרוב האנשים עושים כשהם רוצים להתחיל לבנות רשימת תפוצה או כשהם רוצים להגדיל את מספר המדוורים שלהם, זה יכול להיות
קמפיינים בפייסבוק או באדוורדס שבהם אנחנו מזמינים את הגולשים לקבל מתנה ולהירשם בדף הנחיתה שלנו אבל במקרה שאנחנו מוציאים כסף על פרסום יש לנו בעיה רצינית של מדידת התועלת מהכסף שהשקענו בצורה מדויקת. כשאנחנו משקיעים כסף בפרסום ורושמים מספר מסוים של מדוורים כתוצאה מהפרסום הזה – אנחנו לא יכולים לדעת מה מספר הלקוחות שנקבל מתוך המדוורים החדשים האלה בהמשך הדרך.
אנחנו לא יכולים לדעת כמה אנשים מתוך המדוורים החדשים יעזבו את הרשימה בהמשך הדרך גם בלי לרכוש שום דבר בכל הזמן שהם היו ברשימה שלי וגם אם הם ירכשו מתי זה יהיה בדיוק אם בכלל.
אנחנו לא יכולים לדעת כמה אנחנו מרויחים בסופו של דבר מתוך הפרסום שביצענו.
לכן, אם אני מקימה מערכת אוטומטית שבצורה חינמית בונה ומגדילה את רשימת התפוצה שלי, אני לא צריכה לדאוג מנושא ההוצאות והאם הרווחתי או הפסדתי כתוצאה מהפרסום שבצעתי.
מה גם שבשיטת הקידום בגוגל אין צורך לעבוד על זה בצורה שוטפת, ההרשמה תתבצע כתוצאה מכך שאתם כבר מקדמים את האתר שלכם בגוגל ובונים את התשתית הנכונה מלכתחילה עבור ההרשמה האוטומטית הזו. אנחנו הולכים לראות 3 שיטות כאלה ובסרטון הזה אנחנו רואים את השיטה הראשונה –
שיטה 1 – קידום דף הבית של האתר שלכם בגוגל, בצורה טבעית כשבדף הבית גם מוטמע טופס הרשמה.
אנחנו רואים כאן דוגמא מתוך דף הבית של האתר שלי, זו תחילת הגלילה של עמוד דף הבית והטקסט להרשמה לרשימת התפוצה מופיע למעלה במקום בולט וכך גם כפתור ההרשמה מופיע למעלה בצבע וגודל בולטים מאוד לעין.
כאן אנחנו לא עושים שימוש בדף הנחיתה אלא הטופס כבר מוטמע כאן בדף הבית ודף הבית משמש בעצם כדף הנחיתה שלי.
דף הבית כבר ממילא מופיע בגוגל בחיפושים שונים, אם אתם מקדמים את האתר שלכם בגוגל אז אתם יודעים באיזה ביטויים מחופשים האתר שלכם מופיע אבל גם אם אתם לא מקדמים אותו בגוגל בטוח שיש ביטויים שבהם דף הבית שלכם מופיע בתוצאות החיפוש ולמשל שם העסק שלכם או השם האישי שלכם. בדרך הזו אנחנו מנצלים את התנועה שכבר נכנסה לאתר שלכם מתוצאות החיפוש של גוגל גם להרשמה ברשימת התפוצה שלכם.
בסרטון הזה לא נוכל להיכנס לכל תהליך הקידום בגוגל, אם עוד לא התחלתם לקדם את האתר שלכם בגוגל תוכלו להקליק כאן ולצפות בהדרכה “נוסחת 3 השלבים לקידום בגוגל” ולגלות איך לקדם את דף הבית של האתר שלכם.
יש גם אפשרות לקדם בגוגל את דף הנחיתה עצמו (דף הנחיתה שראינו קודם) אבל צריך לזכור שדף נחיתה שיש בו מעט טקסט (כמו הדוגמא שראינו כאן) קשה הרבה יותר לקידום מאשר דף נחיתה שיש בו הרבה טקסט (בד”כ דפי נחיתה שמשמשים כדפי מכירה). דף נחיתה להרשמה לרשימת תפוצה הוא דף מאוד מאוד קצר מאחר והמסר שלנו צריך להיות קצר וקולע ולא לייגע את הגולש שהגיע לדף הנחיתה שלנו.
לדף הבית שלכם, לעומת זאת, יש הרבה יותר “כח” להתקדם בגוגל ולכן הפוטנציאל שלו להופיע בתוצאות החיפוש גבוה הרבה יותר, בנוסף יש להניח שגם כך דף הבית שלכם מופיע בגוגל בחיפושים שונים ולכן כדאי לנצל את ההופעה הזו שלו בגוגל גם להרשמה לרשימת התפוצה.
לכן כדאי להטמיע טופס בולט בדף הבית שלכם שיעזור לגולשים החדשים להירשם בקלות ובמהירות לרשימת התפוצה שלכם.
זו השיטה הראשונה לבניית רשימת תפוצה בעזרת גוגל ובחינם, בסרטונים הבאים נראה עוד 2 שיטות נוספות (שבהן גם נעשה שימוש בדף הנחיתה החדש שלכם) ואני ממליצה לכם לבצע את 3 השיטות במקביל כדי לקבל מקסימום הרשמות חדשות לרשימת התפוצה שלכם דרך גוגל. נתראה בסרטון הבא.
מידע חשוב – הולך לעשות בדק בית.
יש לי אתר , ניסיתי לבנות בו רשימת דיוור דרך חלוקת קופונים לדף מכירה באמזון.(יש מעבר ישיר לדף המכירה). זה לא עבד .
מה יכולה הבעיה?
ברוך שלום, תודה על תגובתך. הבעיה יכולה להיות נעוצה בהרבה מאוד אספקטים כולל הבאת תנועה מספקת וגם תנועה ממוקדת שמתאימה לדבר שאתה רוצה לתת בתמורה להרשמה לרשימת תפוצה. עוד שים לב שבסרטונים שלי אני לא מדברת על קופונים (שהם בעצם שובר הנחה למוצר בתשלום)
אלא על מתנה שהיא חינמית לגמרי ונותנת ערך נוסף לגולש – אחוזי ההמרה על הרשמה לרשימת דיוור להורדת קופונים או קבלת הנחות שבעצם כדי לממש את המתנה הזו צריך לקנות משהו – הם נמוכים יותר מאשר הרשמה באמצעות מדריך שיש בו הרבה ערך לגולש בלי שהוא יצטרך לשלם על דבר.